KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR
Örnek 2
Örnek 3
Örnek 4
PİYONLU OYUN SONLARI
Örnek 6
Örnek 7
Örnek 8
Örnek 9
Örnek 10
OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR
Örnek 12
Örnek 13
Örnek 14
Örnek 15
Örnek 16
AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ
MERKEZİN KONTROLÜ
Örnek 19
TUZAKLAR
Örnek 21
KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER
GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK
HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ?
OPPOZİSYON
Örnek 26
Örnek 27
Örnek 28
AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ
Örnek 30
AT VE FİL İLE MAT ETMEK
KALEYE KARŞI VEZİR
Örnek 41
Örnek 42
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK
Örnek 44
Örnek 45
ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR
Örnek 47
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK
Örnek 49
KISIM 3-) GENEL TEORİ
KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI
Örnek 51/a
Örnek 51/b
Örnek 51
Örnek 51/c
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ
Örnek 57
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER
Örnek 59
Örnek 60
Örnek 61
KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT
KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ
Örnek 64


 

- - -
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER (-)

Start Position Yukarıda söylenenlere iyi bir örnek, aynı turnuvada Marshall ile Kupchick arasında oynanan iki oyundan birinin oyun sonudur. (Havana 1913) Açıktır ki yukarıdaki durumda Marshall (beyaz) büyük zorluklar altındadır. Bir piyon kaybetmek üzere olduğu gibi durumu da fenadır ve bu oyundan bekleyebileceği tek şey beraberliktir. Ancak ümit edilmeyen bir şey olsun ki bu da olmuştur. Siyah, bir piyonu fazla olduğundan durumunu güven içinde görerek çok dikkatsiz oynamış ve tehlikeyi görmeyerek oyunu kaybetmiştir. Ne olduğunu görelim: [Şekil 78]
1.g4 Kxa2 Bu yapılan, hataların birincisidir. Siyahlar, piyonu derhal almak mümkün olduğunu görerek hemen atılıyor ve daha iyi bir hamle olupolmadığınıdüşünmüyo r. Doğru hamle Kf2+ idi. Bundan sonra Şg3'e karşı Kxa2 oynayabilirdi. Şe4'e karşı ise Ke5+ ve sonra Kxa2.
2.Kd1 Ka4+ Bu ikinci hata olup oyunu kaybettirecek kadar tehlikelidir. Doğru hamle f5 oynayıp beyazın piyonlarını ayırmak ve birazdan görüleceği gibi tehlikede olan siyah şaha yol açmaktı.
3.Kd4 Kaa5 Bu da üçüncü ve kesin hatadır. Siyahın en iyi hamlesi Kga5 idi. Yapılan hamleden sonra artık savunma kalmamış ve siyah oyunu kaybetmiştir. Basit görünen oyun sonlarının bile ne kadar dikkatli oynanması gerektiğini görüyoruz. Kazanılmış bir durumu olan siyah kendini üç hamle sonra oyunu kaybetmiş durumda bulmuştur.
4.Kdd8 Kg7 Eğer 4. ... f5 5. Kh8+ Şg6 6. Kcg8+ Şf6 7. Kxh6+ Kg6 8. g5+ Şe7 9. Khxg6 fxg6 10. Kg7 Şe8 11. Kxg6 ve kolayca kazanır.
5.h4 h5 6.Kh8+ Nedeni açıktır. 6. ... Şg6 7. gxh5 Kxh5 8. Kxh5 Şxh5 9. Kh8 ve sonra 10. h5++.


1-0