KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR
Örnek 2
Örnek 3
Örnek 4
PİYONLU OYUN SONLARI
Örnek 6
Örnek 7
Örnek 8
Örnek 9
Örnek 10
OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR
Örnek 12
Örnek 13
Örnek 14
Örnek 15
Örnek 16
AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ
MERKEZİN KONTROLÜ
Örnek 19
TUZAKLAR
Örnek 21
KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER
GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK
HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ?
OPPOZİSYON
Örnek 26
Örnek 27
Örnek 28
AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ
Örnek 30
AT VE FİL İLE MAT ETMEK
KALEYE KARŞI VEZİR
Örnek 41
Örnek 42
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK
Örnek 44
Örnek 45
ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR
Örnek 47
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK
Örnek 49
KISIM 3-) GENEL TEORİ
KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI
Örnek 51/a
Örnek 51/b
Örnek 51
Örnek 51/c
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ
Örnek 57
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER
Örnek 59
Örnek 60
Örnek 61
KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT
KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ
Örnek 64


 


KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER (OYUNSONU DİĞER NOKTALAR)

Start Position Şimdi tekrar oyun sonuna dönerek birkaç ilkeyi daha araştıracağız. Sonra yine oyun ortasına döneceğiz ve daha sonra tekrar açılışları inceleyerek yavaş yavaş satrancın her kısmından bir parça öğrenmek suretiyle ilerleyeceğiz. Bu suretle bilgimiz sağlam temellere dayanmış olacaktır. Yandaki durumda beyazın en iyi savunması h2'deki piyonu sürmemektir. Piyon sürülürse oyunu kazanmak siyah için daha kolaydır. Beyaz, piyonu sürmediği zaman siyahın oyunu kazanma plânı üç bölüme ayrılabilir. Birincisi, piyonların durumunu bozmaksızın şahı h3 hanesine getirmektir. (Piyonların henüz hareket ettirilmemesi noktası çok önemlidir, çünkü oyunu kazanmak için siyah en arkadaki piyonu beyaz şahın durumuna bağlı olarak bir veya iki kare ileriye sürecektir.)
1.Şg3 Şe3 2.Şg2 eğer 2. Şg4 Şf2 3. h4 g6 ve kazanır.
2...Şf4 3.Şf2 Şg4 4.Şg2 Şh4 5.Şg1 Şh3 Kazanma planının ilk bölümü bitmiştir. İkinci bölüm daha kısa olup, siyahın h6 karesindeki piyonu h4 karesine sürmesinden ibarettir.
6.Şh1 h5 7.Şg1 h4 Böylece ikinci bölüm de biter. Üçüncü bölümde ise siyah, g7'deki piyonun hareketini öyle düzenlemelidir ki beyaz şah, h1 karesinde olduğu zaman bu piyon g3 karesine sürülsün, aksi takdirde oyun pat olur. Diyagramdaki durumda hamle beyazda olduğundan siyahın piyonu iki hamle sürmesi gerekir. Eğer hamle siyahta olsaydı o zaman beyaz şah g1 karesinde olduğundan piyonun bir kare sürülmesi gerekirdi.
8.Şh1 g5 9.Şg1 g4 10.Şh1 g3 11.hxg3 eğer Şg1 g2
11...hxg3 12.Şg1 g2 13.Şf2 Şh2 ve kazanır. -Eğer siyah sekizinci hamlede g5 yerine g6 oynasaydı o zaman oyunun berabere biteceğini inceleyiniz.- Okuyucu bu analitik yoldan öğrenmeğe çalışmalıdır. Böylece her hangi bir pozisyonda, mantıksal olarak düşünmeye alışır. Bu örnek üç bölüme ayırmaya ve her bölümün ana noktalarını anlatmaya elverişli olduğundan çok iyi bir eksersizdir. Basit oppozisyonu incelemeden önce iki şeye daha göz gezdireceğiz.