");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=1;
zg=new Array(
"8/8/8/8/4k3/8/3KP3/8 1 x","5244","3628","5143","2827","4436","2728","4344","2820","4437","2021","3628","2120","3736","2012","3627","1211","2820","1112","2728","1204",
"2819","0403","2012","0304","1920"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
Bir
piyon, oyunda kazanabilecek en küçük maddi üstünlüktür ve tahtada
yalnız şahlar ile bir piyon kaldığı zaman çok defa oyunu kazanmaya yeterli olur. Genel olarak şu kuralı
koyabiliriz: Kazanmak için şah, arada bir kare olmak üzere kendi kendi piyonunun önünde
olmalıdır. Eğer rakip şah piyonun tam karşısında yer almış ise oyunu kazanmak mümkün olmaz.
Bu durumda oyun beraberedir. Siyah için yapılacak, şey, şahı daima piyonun önünde tutmaya
çalışmaktır. Eğer, örneğimizde olduğu gibi beyaz şahın durumundan dolayı bu yapılamaz ise, o
zaman siyah şahı beyaz şahın tam önünde bulundurmak gerekir. Oyun şöyle devam eder: 1.e3Şe52.Şd3Şd5Bu çok önemli bir hamledir.
İleride görüleceği gibi diğer herhangi bir hamle oyunun kaybedilmesine sebep olur. Siyah
şah piyona yakın tutulamadığından, mümkün olduğu kadar ilerde ve aynı zamanda beyaz şahın
önünde bulundurulmalıdır. 3.e4+Şe54.Şe3Şe65.Şf4Şf6Durum
yine aynıdır. Beyaz şah ilerledikçe siyah şah, piyona yaklaşamayacağından, beyaz şahın önünde
yer alır. 6.e5+Şe67.Şe4Şe78.Şd5Şd79.e6+Şe710.Şe5Şe811.Şd6Şd8Eğer
şimdi beyaz, piyonu sürerse siyah şah piyonun önüne geçer. Bu suretle beyaz, ya piyonu
feda etmek zorunda kalır ya da Şe6 oynar ve pat olur. Piyonu sürecek yerde beyazlar şahı geri
çekerse o zaman şah piyonunun önünde yer alır ve geri gitmeye zorlandığı zaman piyonun önüne
geçecek şekilde veya beyaz şah ilerlerse karşısına gelecek şekilde geriler. 12.e7+Şe813.Şe6Bu
savunma çok önemli olup bütün ayrıntıları ile incelenmelidir. İlerideki ilkelerin anlaşılması
için de buna gerek vardır. Birçok tecrübesiz oyuncular benzer durumlarda bu bilgiye sahip olmadıklarından
oyunu kaybetmişlerdir.