");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=1;
zg=new Array(
"1k6/1r6/2K5/Q7/8/8/8/8 1 x","2428","0108","2856","0801","5624","0941","2428","0100","2807","0008","0714","0800","1406","4101","0648"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
Piyonlar
olmadığı zaman bu en çetin oyun sonlarından biridir. Bir çok savunma olanağı var olup bu olanaklar iyi
kullanılırsa matı, yönetmeliğin izin verdiği elli hamle zarfında ancak iyi oyuncular yapabilir.
(Yönetmeliğe göre bir oyuncu oyunun her hangi anında rakibinden kendisini elli hamlede mat
etmesini isteyebilir, şu kadar ki bir alet alındığı ya da bir piyon hareket ettiğinde saymaya baştan
başlanır.) Bu durum, siyahın genellikle başarı kazandığı standart bir durumdur. Şimdi hamle beyazdadır.
Eğer hamle siyahta olsa idi sorun basitti, çünkü siyah kaleyi şahtan uzaklaştırmağa zorunlu
olduğundan (neden olduğunu bulunuz) vezir kaleyi kolayca kazanabilirdi. Bundan şu sonucu çıkarırız ki
kaleyi rakip şahtan uzaklaştırmak gerekir. Bunun için de şekildeki durumu hamle siyahta olmak üzere
tekrar oluşturmamız gerekir. Ne yapmak gerektiğini bilince izlenecek yolu bulmak da kolaylaşır. 1.Ve5+1.
Va6 iyi değildir, çünkü Kc7+,Şb6, Kc6+,3. Şxc6 ve oyun pat olur. (Deneyimsiz oyuncular
genellikle bu tuzağa düşerler) 1...Şa72.Va1+Şb83.Va5Bir kaç hamlede amacımıza ulaştık
ve bu şekilde birinci bölüm biter. Şimdi ikinci bölüme gelelim: Kale yalnızca
beyaz karelere gidebilir aksi takdirde vezir <<şah>> diyerek hemen kaleyi alır. 3...Kb34.Ve5+Şa85.Vh8+Şa76.Vg7+Şa87.Vg8+Kb88.Va2#(Okuyucu
3. ... Kb8 4. Ve5+ Şa7 oynandığı zaman nasıl kazanıldığını bulmalıdır.)