KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR
Örnek 2
Örnek 3
Örnek 4
PİYONLU OYUN SONLARI
Örnek 6
Örnek 7
Örnek 8
Örnek 9
Örnek 10
OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR
Örnek 12
Örnek 13
Örnek 14
Örnek 15
Örnek 16
AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ
MERKEZİN KONTROLÜ
Örnek 19
TUZAKLAR
Örnek 21
KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER
GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK
HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ?
OPPOZİSYON
Örnek 26
Örnek 27
Örnek 28
AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ
Örnek 30
AT VE FİL İLE MAT ETMEK
KALEYE KARŞI VEZİR
Örnek 41
Örnek 42
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK
Örnek 44
Örnek 45
ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR
Örnek 47
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK
Örnek 49
KISIM 3-) GENEL TEORİ
KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI
Örnek 51/a
Örnek 51/b
Örnek 51
Örnek 51/c
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ
Örnek 57
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER
Örnek 59
Örnek 60
Örnek 61
KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT
KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ
Örnek 64


 

- - -
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK (-)

Start Position Şimdi kendi partilerimden aldığım ve kazanç yoluna götüren bir kaç pozisyon vereceğim. Bu amaç için, benzer durumlarda tekrar oluşması olası tipik pozisyonları seçtim. Bir çoğunun hatırda tutulması zor olmakla birlikte bu gibi pozisyonları bilmenin büyük faydası vardır. Çünkü okuyucunun, bu gibi pozisyonları bilmeden akla gelmesi zor olan doğru hamleyi bulmasına yarar. ATLARIN YARDIMI OLMAKSIZIN HÜCUM Hamle siyahtadır ve bir atı ve piyonu eksik olduğundan oyunu derhal kazanmak zorundadır. Siyah şöyle oynar:
1...Kdg8 2.Kf2 eğer 2. Vxe7 Kxg2+ 3. Şh1 Fd5 ve siyah birkaç hamlede mat eder.
2...Kxg2+ 3.Şf1 Fc4+ 4.Axc4 Kg1#


0-1