");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=1;
zg=new Array(
"8/8/5k2/8/5K2/8/4P3/8 1 x","3736","2120","5244","2021","3627","2112","2728","1211","2821","1104","4436","0411","3628","1104","2120","0405","2011","0513","2820","1305",
"2012","0513","1204Q","1321"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
Bu
durumda beyaz kazanır, çünkü piyonun önünde yer almıştır ve ikisi arasında bir
sıra mevcuttur. İzlenecek yöntem şudur: Şahı, piyonu tehlikeye sokmaksızın mümkün
olduğu kadar ilerletmeli ve kaybetmek tehlikesi olmadıkça piyonu asla ileri sürmemelidir. 1.Şe4Şe6Siyah, beyaz şahın ilerlemesine
izin vermiyor. Bundan dolayı beyazlar piyonu sürerek siyah şahı geri gitmeye mecbur eder. Ondan
sonra da şahı ileri sürer: 2.e3Şf63.Şd5Şe7Eğer
siyah 3. ... Şf5 oynarsa o zaman beyaz, piyonu e4 karesine sürmek zorundadır, çünkü
aksi takdirde siyah Şe4 oynayarak piyonu kazanır. Fakat siyahlar böyle yapmadığından beyazın
piyonu ilerleyecek yerde şahınıilerletmes i daha iyidir. Çünkü piyon tehlikede değildir. 4.Şe5Şd75.Şf6Şe8Şimdi artık beyaz piyon çok
geride olduğundan şahın himayesinegetirilmelidir . 6.e4Şd7Şimdi Şf7 oynamak iyi değildir,
çünkü siyah Şd6 oynar ve beyaz piyonu korumak için şah ile geri gitmeye mecbur olur. Bundan
dolayı: 7.e5Şe8Eğer
siyah şah başka yere giderse beyazlar Şf7 ve sonra da e6, e7 ve e8 oynayabilir. Çünkü
bütün bu kareler beyaz şahın kontrolü altındadır. Siyah, buna engel olmaya çalıştığından
beyaz, rakip şahı uzaklaştırmaya ve aynı zamanda kendi şahını piyonun önünde bulundurmaya
çalışır. 8.Şe6Piyon
e6 oynanırsa oyun berabere biter, çünkü siyah Şf8 oynar ve beşinci örnektekine benzer
bir durum hasıl olur. 8...Şf89.Şd7Şimdi
artık siyah şah uzaklaşmaya mecburdur. Beyaz piyon e8 karesine giderek vezir olur ve beyaz kazanır.
Bu oyun sonu da bir öncekine benzer ve yine aynı sebeplerden dolayı diğer kısımlara başlamadan
önce iyice anlaşılması gerekir. 9...Şf710.e6+Şf811.e7+Şf712.e8=V+Şf6