");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=1;
zg=new Array(
"4k3/8/8/1p5p/1P5P/8/8/4K3 1 x","6052","0403","5245","0312","4544"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
1.Şe2Şd8şimdi eğer 2. Şd3 Şd7 ya da
2. Şe3 Şe7 ve her iki halde de siyah oppozisyonu kazanır (çünkü şahlar doğrudan doğruya
birbirlerinin karşısında olursa ve aralarındaki kare sayısı tek ise en son oynamış olan oyuncu oppozisyonu
kazanır). Kazanmak için beyaz şah ilerlemelidir. Şahın ilerleyeceği bir tek doğru yer olup orası da
f3 karesidir. Bundan dolayı eğer rakip, bu örnekteki gibi bir bekleme hamlesi yaparsa şahların
arasında bir dik ya da yatık sütun bırakacak şekilde ilerlemek gerekir. Şu halde: 2.Şf3Şe7Şimdi ilerlemek doğru değildir,
çünkü siyah şah beyazın tam karşısına geçerek oppozisyonu elde eder. O halde beyaz şimdi
siyahın ilk hamlesine benzer bir hamle yapmalıdır: 3.Şe3ve
durum aynı örneğin ilk devam yolunda gösterilen durumun aynı olur. Oyuncu oppozisyonun bütün
örneklerinde şahı doğru olarak oynamağa alışmalıdır, çünkü bu genellikle oyunun kazanılmasına
ya da kaybedilmesine neden olabilir.