KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR
Örnek 2
Örnek 3
Örnek 4
PİYONLU OYUN SONLARI
Örnek 6
Örnek 7
Örnek 8
Örnek 9
Örnek 10
OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR
Örnek 12
Örnek 13
Örnek 14
Örnek 15
Örnek 16
AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ
MERKEZİN KONTROLÜ
Örnek 19
TUZAKLAR
Örnek 21
KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER
GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK
HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ?
OPPOZİSYON
Örnek 26
Örnek 27
Örnek 28
AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ
Örnek 30
AT VE FİL İLE MAT ETMEK
KALEYE KARŞI VEZİR
Örnek 41
Örnek 42
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK
Örnek 44
Örnek 45
ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR
Örnek 47
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK
Örnek 49
KISIM 3-) GENEL TEORİ
KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI
Örnek 51/a
Örnek 51/b
Örnek 51
Örnek 51/c
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ
Örnek 57
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER
Örnek 59
Örnek 60
Örnek 61
KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT
KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ
Örnek 64


 

- - -
Örnek 41 (-)

Start Position Şimdi daha zor bir durmu inceleyelim: Bu durum bir çok oyuncuyu aldatabilir. Çünkü en açık hamle en iyi hamle değildir. Örneğin şöyle başlayalım: 1. Ve5+ Şf8 2. Şg6 Kd7 bu tek savunma hamlesi olup çok güçlüdür. Ve beyazın oyununu zorlaştırır; örneğin 3. Ve6 Kg7+ 4. Şf6 Kg6+ ve beraberliktir. Beyaz, 3. Vc5+ ile de hemen kazanamaz; çünkü 3. ... Şe8 4. Şf6 Kd6+! ve beyaz şahı geri gitmek zorunda kalır. Durumun zorluklarını gördükten sonra geri dönelim. En iyi hamle şudur:
1.Vg5+ Şh8 2.Ve5+ Şh7 3.Şg5 Ka7 eğer 3. ... Kg7+ 4. Şf6 ve durum, örnek 40 ile 41/^deki durumlara benzer.
4.Ve4+ Şg8 5.Vc4+ Şh7 6.Şf6 Kg7 7.Vh4+ Şg8 8.Vh5 ve sonuçta 40'ıncı örnekteki durumu, hamle siyahta olmak üzere elde ederiz. Tekrar geri dönelim.