");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=1;
zg=new Array(
"8/5rk1/8/5Q1K/8/8/8/8 1 x","2930","1405","3003","0514","3130","1345","0335","1405","3022","4546","2221","4645","2120","4547","3537"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
1.Vg5+Şf82.Vd8+Şg73.Şg5Kf3Kale için şahtan uzakta en iyi yerdir.
3. Şh7 4. Vd4. Kg7+ 5. Şf6 hamlelerinden sonra durum gösterilenlere benzer. 4.Vd4+Şf85.Şg65.
Vd6+ Şg7 6. Ve5+ Şf8 7. Şg6 hamlelerinden sonra da beyazlar kaleyi kazanabilir fakat 5. Şg6 hamlesi
bu gibi oyun sonlarındaki inceliği göstermek için verilmiştir. Şimdi beyazlar d8 karesinden
mat ile tehdit ediyor. 5...Kg3+6.Şf6Kf3+7.Şe6Kh3çünkü beyaz h8 karesinden
mat ile tehdit etmiştir. 8.Vf4+ve
bir hamle sonrada beyazlar kaleyi alır. Bu örnekte, uzaktan ve diyagonal olarak şaha yapılan hücumların,
kazanma manevrasının aslını oluşturduğuna dikkat ediniz. Şah ile vezir, başka başka hatlarda bulundurulmuştur.
Okuyucu bu pozisyonlar üzerinde dikkatle durarak kitapta gösterilmeyen devam yollarını da
incelemelidir. Gelecek bölümü okumadan önce şimdiye kadar yazılanları tekrar
gözden geçirmek yararlı olur.