KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR
Örnek 2
Örnek 3
Örnek 4
PİYONLU OYUN SONLARI
Örnek 6
Örnek 7
Örnek 8
Örnek 9
Örnek 10
OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR
Örnek 12
Örnek 13
Örnek 14
Örnek 15
Örnek 16
AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ
MERKEZİN KONTROLÜ
Örnek 19
TUZAKLAR
Örnek 21
KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER
GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK
HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ?
OPPOZİSYON
Örnek 26
Örnek 27
Örnek 28
AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ
Örnek 30
AT VE FİL İLE MAT ETMEK
KALEYE KARŞI VEZİR
Örnek 41
Örnek 42
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK
Örnek 44
Örnek 45
ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR
Örnek 47
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK
Örnek 49
KISIM 3-) GENEL TEORİ
KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI
Örnek 51/a
Örnek 51/b
Örnek 51
Örnek 51/c
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ
Örnek 57
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER
Örnek 59
Örnek 60
Örnek 61
KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT
KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ
Örnek 64


 

- - -
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK (-)

Start Position Şimdiye kadar verdiğimiz örneklerde saldırı şiddetli olup doğrudan doğruya rakip şah durumuna yöneltilmişti. Fakat genellikle oyun ortası saldırıları bir pozisyona, aletlere ve hattâ piyonlara karşı yapılabilir. Aynı güçte iki oyuncu arasında bir piyon kazancı bile partinin kazanılmasına yeterli olabilir. Bundan dolayı bu gibi pozisyonların analizi çok önemlidir. Aşağıda, saldırı hedefinin, bir piyon kazanarak sonuçta oyunu kazanmak olduğu iki durumu inceleyeceğiz. Siyahın bir piyonu eksiktir ve beyaz şaha karşı şiddetli bir hücum da yoktur. Fakat siyah aletlerin konumu çok iyi olup hareketleri serbesttir ve siyahlar bütün aletlerinin hareketini birleştirerek yalnız piyonu geri almakla kalmayıp daha iyi bir oyun da elde edebilir. Okuyucu bu durumu ve gelecek hamleleri dikkatle incelemelidir. Çünkü burada kuvvetlerin birbirine bağlı olarak idaresindeki doğru yolu göreceğiz. Oyun şöyle devam eder:
1...Ka8 2.a4 beyazın en iyi hamlesi b3 olup siyahlar buna karşı 2. Axd2 3. Vxd2 ve Ka3 oynayarak neticede a2 piyonunu kazandıkları gibi ufak bir durum avantajı da elde edebilirdi. Beyazın oynadığı hamle siyahın işini kolaylaştırmaktadır.
2...Axd2 3.Vxd2 Vc4 4.Kfd1 Keb8 Siyah, Fxc3 oynayarak piyonu geri alabilirdi, fakat daha başka olanaklar görerek vezir kanadındaki baskıyı arttırıyor. Diğer tehditler yanında Kxb2 tehdidi de vardır.
5.Ve3 Kb4 Fd4 ile değişmeden kazançlı çıkmak tehtidi.
6.Vg5 Vc5+ 7.Şh1 Fd4 Bu hamle atı tehdit ettiğinden beyazı kalite kaybetmeğe zorlar.
8.Kxd4 Vxd4 9.Kd1 Vc4 ve siyahlar piyonu da geri alır.