");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=1;
zg=new Array(
"rnbqkbnr/pppppppp/8/8/8/8/PPPPPPPP/RNBQKBNR 1 x","5236","1228","6245","0118","5742","0621","6125","0533","60626361","04060705","5143","1119","5830"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
Asıl
ilke şudur: Aletleri çabucak geliştirip olabildiğince hızla oyuna sokmak. Oyuna başlarken yapılabilecek
hamlelerden 1. e4 ya da 1. d4 hamleleri vezir ve file yol açarlar. Bundan dolayı teorik olarak bu iki
hamlenin en iyi başlangıç hamleleri olması gerekir, çünkü diğer hiç bir başlangıç hamlesi
iki aletin de yolunu açamaz. Örnek 17- Örneğin oyuna şöyle başlayalım: 1.e4e52.Af3Bu
hamle hem gelişme ve hem de bir hücum hamlesidir. Siyah da aynı tarzda bir hamle ile karşılık
verir (Af6) ya da, 2...Ac6oynayarak
hem piyonu korur ve hem de atını geliştirmiş olur. 3.Ac3Af6Bu iki hamle de gelişme hamleleridir. 4.Fb5Atlardan
hiç olmazsa birini çıkarmadan bu filin oynanmaması uygun olur. Öncelikle şah atı çıkarılmalıdır.
Fil burada c4 karesine de çıkarılabilir. Fakat mümkün oldukça gelişme ve saldırıyı birleştirmek
tercih olunur. 4...Fb4Siyah
da aynı şekilde oynayarak önce fil ile c3'teki atı alıp sonra da e4 piyonunu almakla tehdit ediyor. 5.O-OBu
hamle dolaylı olarak 5. ... Fxc3 hamlesine engel oluyor ki analizle bu hamlenin kötü olduğu
görülebilir. Aynı zamanda kale merkezde harekete geçmeye hazırlanmıştır ve bu da çok önemlidir. 5...O-OSiyah
da aynı düşünceyi izliyor. 6.d3d6Bu
hamlelerle iki amaç düşünülmüştür: Şahın önündeki piyonu
korumak ve vezir filine diyagonali açmak. 7.Fg5|
Bu çok kuvve tli hamle ile oyun ortasına giriyoruz. 8. Ad5 hamlesi ile başlayan ve beyazı kazanca götüren
bir kombinezon mevcuttur. Bu tehdit siyahları aynı şeyi yapmaktan men eder. (eğer siyah Fg4 oynarsa
kaybedeceğini gösteren uzun bir analiz vardır). Bundan dolayı siyah 7. ... Fxc3 oynamak zorundadır.
Bu suretle üç şey dikkatimizi çeker; Birincisi, bu açılışta gelişmenin tamamlanması için yedi
hamle yeterli olmuştur. (Bazı çok özel hallerde bu on ila on iki hamle sürebilir, kural
olarak sekiz hamle yeterlidir.) İkincisi, siyahlar fili at ile değişmek zorunda kalmıştır, fakat buna
karşılık beyazların a2 piyonu ayrılmış bir piyondur ve c2 ve c3 piyonları da dubledir. (Bu, oyunun
başında beyaz için avantajdır. Çünkü piyonlar tahtanın merkezine doğru duble olmuşlardır.)
Üçüncüsü, beyaz bu değişmeden sonra d4 hanesini kontrol etmek için bir piyon
daha getirmiş oluyor ve siyahı savunmaya zorlayarak girişimi elde tutuyor ki bu da tecrübelerin
gösterdiğine göre şüphe götürmez bir üstünlüktür.
Yukarıda izah edilen stratejik ilkeler bütün açılışlar için aynıdır, yalnız bunların taktik
uygulamaları duruma göre değişir. Daha ileri gitmeden önce şu önemli noktayı belirtmek
isterim: Gelişme tamamlamadan önce, hiç bir aletle, maddi kazanç sağlanması ya da hareket serbestliği
için kesinlikle gerekmedikçe bir defadan fazla oynanmamalıdır. Bütün bunlardan başka yeni
başlayanların şunu da aklında tutması gerekir: Atları fillerden önce çıkarınız.