");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=1;
zg=new Array(
"7k/8/8/8/8/8/8/R6K 1 x","5608","0706","6354","0605","5445","0504","4536","0403","3627","0302","2719","0201","0810","0100","1918","0001","1817","0100","1002"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
BAZI BASİT MATLAR
KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR (-)
Kural
şudur: Rakip şahı tahtanın herhangi bir tarafındaki son sıraya kadar kovalamak. Bu durumda beyazın
ilk hamlesi olan Ka7 hamlesi rakip şahı sekizinci yatık sırayı hapsetmekle kalenin kuvvetini gösterir.
Matı çabucak yapabilmek için şöyle devam edilir; 1.Ka7Şg82.Şg2Mat
yapabilecek durumu elde etmek için şah ve kalenin ortak hareketi gerekir. Yeni başlayanların takip
edecekleri genel ilke şudur: Kendi şahımızı mümkün olduğu kadar rakip şah ile aynı yatık
sırada ya da bu örnekte olduğu gibi aynı dik sütunda tutmak. Bu suretle şah altıncı yatık
sıraya getirilince şahı artık rakip şah ile aynı dik sütunda değil, fakat rakip şahın bulunduğu
dik sütunun yanındaki merkeze doğru olan dik sütunda tutmalıdır. 2...Şf83.Şf3Şe84.Şe4Şd85.Şd5Şc86.Şd6Burada Şc6 oynamak iyi değildir,
çünkü siyah şah tekrar d8 karesine döner ve mat yapmak daha uzun sürer. Fakat
eğer şimdi şah d8 karesine giderse o zaman kale a8'den şah diyerek mat eder. 6...Şb87.Kc7Şa88.Şc6Şb89.Şb6Şa810.Kc8#Başlangıçtaki durumdan mata kadar
on hamle yapılmıştır: Beşinci hamlede Siyah, Şe8 oynasa idi genel kurala uygun olarak beyaz o zaman
şöyle devam ederdi; 6. Şd6 Şf8 (amaç siyah şahı beyaz şahın önüne gelmeğe mecbur
ettikten sonra Ka8 oynayarak matı yapmaktır) 7. Şe6 Şg8 8. Şf6 Şh8 9. Şg6 Şg8 10. Ka8++.