KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR
Örnek 2
Örnek 3
Örnek 4
PİYONLU OYUN SONLARI
Örnek 6
Örnek 7
Örnek 8
Örnek 9
Örnek 10
OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR
Örnek 12
Örnek 13
Örnek 14
Örnek 15
Örnek 16
AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ
MERKEZİN KONTROLÜ
Örnek 19
TUZAKLAR
Örnek 21
KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER
GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK
HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ?
OPPOZİSYON
Örnek 26
Örnek 27
Örnek 28
AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ
Örnek 30
AT VE FİL İLE MAT ETMEK
KALEYE KARŞI VEZİR
Örnek 41
Örnek 42
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK
Örnek 44
Örnek 45
ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR
Örnek 47
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK
Örnek 49
KISIM 3-) GENEL TEORİ
KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI
Örnek 51/a
Örnek 51/b
Örnek 51
Örnek 51/c
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ
Örnek 57
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER
Örnek 59
Örnek 60
Örnek 61
KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT
KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ
Örnek 64


 


Örnek 16 (-)

Start Position Aynı tipte bir kombinezon, daha karışık bir durumda da yapilabilir: Beyaz şöyle oynar:
1.Axe7+ (bu hamle diyagonali file açar)
1...Fxe7 (h7'de fil fedasından sonra atın g5 karesine gelmesine engel olmak için)
2.Kxe7 -en iyisi-
2...Axe7 3.Fxh7+ Şxh7 (3. ... Şh8 4. Vh5 g6 5. Fxg6+ Şg7 6. Vh7+ Şf6 7. g5+ Şe6 8. Fxf7+ Kxf7 9. Ve4++)
4.Vh5+ Şg8 5.Ag5 Kc8 6.Vh7+ Şf8 7.Vh8+ Ag8 8.Ah7+ Şe7 9.Ke1+ Şd8 10.Vxg8# Bu kombinezon uzun olup birçok devam yolları olduğundan oyuna yeni başlayan bir okuyucu tarafından kavranması zordur. Fakat kombinezonun tipini bilmekle okuyucu, benzer durumlarda aynı şekilde parlak bir saldırıya geçebilir. Yine görülüyor ki bütün bu kombinezonlarda esas, zayıf bir noktaya yöneltilen aletlerin birbirleri ile olan ahenkli işbirliğidir.


1-0