");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=1;
zg=new Array(
"8/p6p/4k3/8/4K3/8/P5PP/8 1 x","5438","0824","4832","2021","5539","2120","3830","2013","3629","1314","3931","1413","2928"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
Bu
gibi durumlarda genel kural şudur: Kuvvetlerimizin fazla olduğu tarafta derhal harekete geçmeliyiz.
O halde: 1.g4Genellikle karşısında
rakip piyonu bulunmayan piyonu ilerlemek daha iyidir. 1...a5Siyahlar
diğer kanatta ilerliyor. Şimdi beyaz bu piyonu durdurup durdurmamayı düşünebilir. Bu durumda
her devam yolu kazanır. Fakat genellikle rakip şah çok uzakta olduğu zaman piyonu durdurmak gerekir. 2.a4Şf63.h4Şe6ile
basit bir hesap gösteriyor ki beyaz şahı ile öbür kanada gidip a5 karesindeki rakip
piyonunu alır ve geriye kalan tek piyonunu siyahtan çok önce vezir yapabilir. 4.g5Şf75.Şf5Şg76.h5Şf76. ... h6 7. g6 ve sonra da iki
piyon birbirini rakip şaha karşı koruyabileceğinden (çünkü siyah şah bir piyonu alırsa
diğerini yakalayamaz) beyaz diğer kanada giderek siyahın orada bulunan piyonunu alır. 7.Şe5Şimdi
artık şah ile öbür kanada gidip siyah piyonu alarak oradaki beyaz piyonu vezir yapmanın
zamanı gelmiştir. Bu kural buna benzer bütün oyun sonlarında yürürlükte
olup bu örnekte ve kendisinin bulabileceği diğer örneklerde incelenmelidir.