");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=1;
zg=new Array(
"r4rk1/p3q1pp/1pb5/2pn1p2/8/3BPN2/PP2QPPP/2RR2K1 1 x","4535","2635NAA","5818bAA","2733","4334","0607","1820","3543","5943pAA"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
1.Ad4Bu
durumu incelersek görürüz ki siyahın, şah durumunun açık olması ve a8/^deki kalesinin
henüz oyuna girmemiş bulunması gibi iki zayıflığı vardır. Eğer hamle siyahta olsa idi vezir kanadında
ikiye karşı üç piyonu bulunması ve filin uzun diyagonale egemen olması dolayısıyla siyahın oyunu
daha iyi olabilirdi. Fakat hamle beyazdadır ve beyaz iki yol takip edebilir. Açık olan Fc4 hamlesi iyi
bir hamledir. Çünkü 1. Fc4, Kad8 2. b4 hamlelerinden sonra siyahın oyunu zorlaşır, fakat
siyahın durumunu alt üst ettiği gibi bir piyon kazanan ve beyaza üstün bir durum temin
eden diğer bir hamle vardır ki bu da 1. Ad4! hamlesidir. Oyun şöyle devam eder: 1...cxd42.Kxc6Ab4Beyaz
Fc4 tehdidini yaptığından siyahın daha iyi bir hamlesi yoktur. 3.Fc4+Şh84.Ke6d35.Kxd3ve beyaz bir piyon kazandığı gibi
üstün duruma da geçer. Bu örnekler okuyucuyu çeşitli tip kombinezonlara alıştırmak
için verilmiştir. Bundan başka bu örneklerin, iyi bir oyuncuda mutlaka bulunması gereken imgeleme
yeteneğini de arttırmasını dilerim. Bütün bu oyun ortası durumlarında okuyucunun şu noktayı
hatırda tutması gereklidir:. Fırsat çıkar çıkmaz bütün aletler gereğinde kütle halinde
eyleme geçerler ve bütün aletler adeta bir makine hassasiyeti ile hareketlerini birbirlerine
uydururlar. Eğer bu, verilen örneklerde tamamen böyle olmamış ise bile yukarıdaki satırlar
ideal bir oyun ortasının nasıl oynanması gerektiğini anlatır.