KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR
Örnek 2
Örnek 3
Örnek 4
PİYONLU OYUN SONLARI
Örnek 6
Örnek 7
Örnek 8
Örnek 9
Örnek 10
OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR
Örnek 12
Örnek 13
Örnek 14
Örnek 15
Örnek 16
AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ
MERKEZİN KONTROLÜ
Örnek 19
TUZAKLAR
Örnek 21
KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER
GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK
HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ?
OPPOZİSYON
Örnek 26
Örnek 27
Örnek 28
AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ
Örnek 30
AT VE FİL İLE MAT ETMEK
KALEYE KARŞI VEZİR
Örnek 41
Örnek 42
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK
Örnek 44
Örnek 45
ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR
Örnek 47
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK
Örnek 49
KISIM 3-) GENEL TEORİ
KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI
Örnek 51/a
Örnek 51/b
Örnek 51
Örnek 51/c
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ
Örnek 57
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER
Örnek 59
Örnek 60
Örnek 61
KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT
KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ
Örnek 64


 


HANGİ PİYONUN ÖNCE VEZİR OLUR ? (-)

Start Position Eğer iki piyon vezir olmaya adaysa hangisinin daha önce vezir olacağını hesaplayarak bulabiliriz. Bu durumda ilk hamle kimde ise o kazanır Yapılacak ilk şey karşı şahın vezir olacak olan piyona yetişip yetişmeyeceğini hesaplamaktır. Eğer bu durumda olduğu gibi şahın yetişmesine olanak yoksa o zaman hangi piyonun daha önce vezir olacağını hesaplamalıdır. Bu durumda her iki piyon da vezir olmuyor ise de ilk vezir olan hasım veziri alacak durumda bulunmaktadır:
1.a4 h5 2.a5 h4 3.b6 axb6 Şimdi burada ufak bir hesap yapmak gereklidir, eğer beyazlar karşı piyonu alırsa o zaman yapacağı vezir, siyahın vezir çıkacağı kareyi kontrol edemez. Bu nedenle beyaz şöyle devam eder:
4.a6 h3 5.a7 h2 6.a8=V Şu noktayı da belirtmek gerek ki kitap yalnız başına oyunu öğretmez, bir rehber görevini de görür. Oyunu iyi öğrenmek için ise tecrübeye ihtiyaç vardır.