KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR
Örnek 2
Örnek 3
Örnek 4
PİYONLU OYUN SONLARI
Örnek 6
Örnek 7
Örnek 8
Örnek 9
Örnek 10
OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR
Örnek 12
Örnek 13
Örnek 14
Örnek 15
Örnek 16
AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ
MERKEZİN KONTROLÜ
Örnek 19
TUZAKLAR
Örnek 21
KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER
GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK
HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ?
OPPOZİSYON
Örnek 26
Örnek 27
Örnek 28
AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ
Örnek 30
AT VE FİL İLE MAT ETMEK
KALEYE KARŞI VEZİR
Örnek 41
Örnek 42
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK
Örnek 44
Örnek 45
ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR
Örnek 47
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK
Örnek 49
KISIM 3-) GENEL TEORİ
KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI
Örnek 51/a
Örnek 51/b
Örnek 51
Örnek 51/c
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ
Örnek 57
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER
Örnek 59
Örnek 60
Örnek 61
KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT
KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ
Örnek 64


 


Örnek 8 (-)

Start Position Yandaki durumda beyaz 1. f5 oynayarak kazanabilir. Siyahın en iyi cevabı g6'dır. (Araştırmasında fayda var...) Beyaz 1. g5 hamlesi ile kazanamaz, çünkü g6 ve beraberlik. (Bunun nedeni şimdiye kadar gösterdiğimiz şah ve piyon oyun sonlarına yön veren oppozisyon ilkesi olup bu konu ileride ayrıntılı olarak anlatılacaktır.)
1.Şe4 Beyaz bu hamle ile de kazanabilir:
1...Şe6 1. ... g6 2. Kd4 Ke6 3. Kc5 Kf6 4. Kd6 Kf7 5. g5 Kg7 6. Ke7 Kg8 7. Kf6 Kh7 8. Kf7) ve beyazlar piyonu kazanır.)
2.f5+ Şf6 3.Şf4 g6 (Bu piyon sürülmediği takdirde yedinci örnekteki durum oluşur.)
4.g5+ Şf7 5.f6 Şe6 6.Şe4 Şf7 7.Şe5 Şf8 Beyaz f6 karesindeki piyonu vezir yapamaz. (Niçin olduğunu bulunuz), fakat bu piyonu feda ederek diğer piyonu ve oyunu kazanır:
8.f7 Şxf7 9.Şd6 Şg8 10.Şe6 Şg7 11.Şe7 Şg8 12.Şf6 Şh7 13.Şf7 Şh8 14.Şxg6 Şg8 Siyahlar hâlâ karşı koyabilir. Kazanmanın biricik yolu burada gösterilendir. Bunu tecrübe ile araştırabiliriz:
15.Şh6 (15. Şf6 Şh7 ve kazanmak için şah geri dönmek zorundadır. Çünkü 16. g6+ Şh8 ve beraberlik)
15...Şh8 16.g6 Şg8 17.g7 Şf7 18.Şh7 ve beyaz piyon vezir olur. Bu kadar basit görünen bu oyun sonu, tahtada pek az taş kalmış olmasına rağmen ilgili bir rakibe karşı oynadığı zaman karşılaşacağı büyük güçlükler hakkında bir fikir verilebilir. Bundan dolayı satrançta gerçek bir usta olmak için bu basit ilkelere büyük bir önem vermek gerekir.