KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR
Örnek 2
Örnek 3
Örnek 4
PİYONLU OYUN SONLARI
Örnek 6
Örnek 7
Örnek 8
Örnek 9
Örnek 10
OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR
Örnek 12
Örnek 13
Örnek 14
Örnek 15
Örnek 16
AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ
MERKEZİN KONTROLÜ
Örnek 19
TUZAKLAR
Örnek 21
KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER
GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK
HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ?
OPPOZİSYON
Örnek 26
Örnek 27
Örnek 28
AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ
Örnek 30
AT VE FİL İLE MAT ETMEK
KALEYE KARŞI VEZİR
Örnek 41
Örnek 42
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK
Örnek 44
Örnek 45
ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR
Örnek 47
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK
Örnek 49
KISIM 3-) GENEL TEORİ
KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI
Örnek 51/a
Örnek 51/b
Örnek 51
Örnek 51/c
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ
Örnek 57
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER
Örnek 59
Örnek 60
Örnek 61
KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT
KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ
Örnek 64


 


Örnek 19 (-)

Start Position 1.e4 e5 2.Af3 d6 3.d4 Fg4 Bu hamle de gördüğümüz kurallardan birine aykırı olduğundan fenadır. Bu kurala göre filleri çıkarmazdan önce en azından bir atın çıkarılmış olması gerekir. İkinci mahzur da fili at ile değişmektir ki bu da açılışta genellikle fenadır, ta ki buna karşılık bir üstünlük sağlayabilsin.
4.dxe5 4. ... dxe5 bir piyon kaybettirir.
4...Fxf3 5.Vxf3 dxe5 6.Fc4 Vf6 Af6, Vb3 ile beyazlar bir piyon kazanır.
7.Vb3 b6 8.Ac3 c6 Ad5 hamlesine engel olur. Siyahın vezirden başka hiç bir taşıgelişmemiştir. Beyazların ise bir atı ve fili gelişmiş olup siyahın son hamlesine rağmen Ad5 oynayarak bir üstünlük sağlayabilir. Bu analizi kısaca gösterelim:
9.Ad5 cxd5 10.Fb5+ Şe7 (eğer 10. ... Ad7 11. Fxd7+ Şxd7 12. Vxd5+ beyazlar kaleyi kazanır.)
11.Vxd5 beyaz aleti geri alır. Bu örnekler daha önce belirtilen kuralların pratikteki uygulamasını göstermektedir. Oyun başında piyonlarla değil aletlerle oynamaya dikkat edilmelidir. Özellikle bazı yeni başlayanların yaptığı gibi a3 veya b3 hamlelerini oynamamalıdır.