");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=0;
zg=new Array(
"6k1/p4p1p/1p4p1/3r4/2r5/P1P4P/2R2PP1/2R1K3 1 x","3436","5052","3632","5248","1531"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
- - -
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ (DİĞER KANATTAN ANİ HÜCUM)
Şimdi
bir defa daha oyun sonlarına dönelim. Janowski ile olan oyunumu (Örnek 53) incelemek zahmetine
katlanmış olan okuyucu bunun büyük önemini anlamıştır. İspanyol açılışı gibi yavaş
bir açılışın normal devam yollarında iken rakibim birdenbire kalite feda ederek oyunu ilginç bir şekle
sokmuştu. Tabii kaliteyi kabul ettim. Bundan sonra meydana gelen çetin mücadelede rakibimin çok
güzel manevrası ile çok tehlikeli bir taarruza karşı kendimi savunma zorunda kalmıştım. Sonunda
kazancımı geri verip aletlerin birçoğunu değişebileceğim zaman geldi ve oyun sonu için açık bir üstünlük
kazandım. Fakat bu oyun sonu ilk bakışta görüldüğü gibi basit çıkmadı ve sonunda
-belki de benim yaptığım zayıf bir hamle yüzünden- kazanç yolunu bulmak çok zorlaştı. Eğer
zayıf bir oyun sonu oyuncusu olsa idim oyun belki de berabere bitecekti ve bütün evvelki
gayretlerim boşa gidecekti. Maalesef birçok oyuncular oyun sonlarında zayıftırlar. Bu hal bazen birinci
sınıf ustalarda bile görülür. Bu vesile ile şunu da söylemek isterim ki son altmış
yılın dünya şampiyonları oyun sonlarında çok kuvvetli idiler: Morpy, Steinitz ve Dr. Lasker, ünvanlarını
taşıdıkları müddetçe oyun sonlarında bunlardan kuvvetli oyuncu yoktu. Daha önce genel teoriden
bahsederken bazen oyunu kazanmak için; önce bir tarafa taarruz etmek, sonra da aletlerin hareket
serbestliğinden faydalanarak taarruzu çabucak bir taraftan öbür tarafa nakletmek ve rakip
tarafın taarruzu durdurmak için yeterli kuvvet getirmesine meydan kalmadan yarıp geçmek gerektiğini söylemiştim.
Bu oyun ortası ilkesi aynı şekilde bazen oyun sonlarında da uygulanabilir. 1...Ke4+Siyahlarla
oynayan ben şöyle devam ettim: 2.Ke2Ka43.Ka2h5