KISIM 1-) TEMEL İLKELER: OYUN SONLARI, OYUN ORTASI ve AÇILIŞLAR
Örnek 2
Örnek 3
Örnek 4
PİYONLU OYUN SONLARI
Örnek 6
Örnek 7
Örnek 8
Örnek 9
Örnek 10
OYUN ORTASINDA KAZANCA GÖTÜREN DURUMLAR
Örnek 12
Örnek 13
Örnek 14
Örnek 15
Örnek 16
AÇILIŞLARIN GENEL STRATEJİSİ
MERKEZİN KONTROLÜ
Örnek 19
TUZAKLAR
Örnek 21
KISIM 2-) OYUN SONU İLE İLGİLİ DİĞER İLKELER
GEÇER BİR PİYON ELDE ETMEK
HANGİ PİYON ÖNCE VEZİR OLUR ?
OPPOZİSYON
Örnek 26
Örnek 27
Örnek 28
AT VE FİLİN BAĞINTILI DEĞERLERİ
Örnek 30
AT VE FİL İLE MAT ETMEK
KALEYE KARŞI VEZİR
Örnek 41
Örnek 42
OYUN ORTASINDA BİR KAZANÇ YOLU BULMAK
Örnek 44
Örnek 45
ATLARLA YAPILAN SALDIRILAR
Örnek 47
İNDİREKT SALDIRIYLA KAZANMAK
Örnek 49
KISIM 3-) GENEL TEORİ
KÜTLE HALİNDE DOĞRUDAN SALDIRI
Örnek 51/a
Örnek 51/b
Örnek 51
Örnek 51/c
KISIM 4-) OYUN SONU STRATEJİSİ
Örnek 57
EMİN BİR DURUMDAN DOĞAN TEHLİKELER
Örnek 59
Örnek 60
Örnek 61
KALE VE FİL KARŞI; KALE VE AT
KISIM 5-) AÇILIŞ VE OYUN ORTASI HAKKINDA TAMAMLAYICI BİLGİ
Örnek 64


 


Örnek 27 (-)

Start Position Aşağıdaki pozisyon, oppozisyonun savunmadaki büyük değerini gösterir. Beyazın bir piyonu eksiktir ve oyunu kaybetmiş görünüyor, ama şöyle oynayarak beraberliği sağlayabilir:
1.Şh1 Piyonların konumu beyazın yakın oppozisyonu muhafaza etmesine uygun olmadığından uzak oppozisyonu temine uğraşıyor: Gerçekten eğer 1. Şf1 (yakın oppozisyon) Şd2 2. Şf2, Şd3 ve beyaz emniyeti için gerekli olan yakın yandan oppozisyonu sürdüremez, çünkü f3 karesinde bir piyon mevcuttur. Fakat 1. Şh1 hamlesinden sonra ise oyun berabere biter 1. ... Şd2 2. Şh2 Şd3 3. Şh3! Şe2 4. Şg2 Şe3 5. Şg3 Şd4 6. Şg4 Bu hamle ile beyaz, piyona hücum ederek siyahı 6. ... Şe3 oynamağa mecbur eder ve sonra da gösterildiği gibi tekrar g3 karesine giderek oppozisyonu korur. Tekrar orijinal duruma dönelim:
1...Şd2 2.Şh2 Şd3 3.Şh3 Şe2 4.Şg2 Şe3 5.Şg3 Şd4 6.Şg4 Bu hamle ile beyaz, piyona hücum ederek siyahı 6. ... Şe3 oynamağa mecbur eder ve sonra da gösterildiği gibi tekrar g3 karesine giderek oppozisyonu korur. Tekrar orijinal duruma dönelim: