");
anawin.document.writeln("");
anawin.document.writeln(" Click on the piece you wish to move and then click on its destination square. The analysis module is based on MiniMax by Ch. Donninger and D. Steinwender.");
anawin.document.write("
");}
function initdia(){
if (dummy1 == 1) return;
window.status = "Init. diagrams...";
j=0;
for(i=0;i
");}
function st(id,t){
document.getElementById(id).firstChild.nodeValue=t;}
function st2(id,t){
var e=document.getElementById(id);
e.style.fontSize="8pt";
e.style.fontFamily="MS Sans Serif";
return st(id,t);}
function paintframe(ibrd){
if(!document.getElementById)return;
var i=0;
var l=ibrd*100;
if(!rotated[ibrd]){
i=9;
st2(l+140,"a");st2(l+141,"b");st2(l+142,"c");st2(l+143,"d");st2(l+144,"e");st2(l+145,"f");st2(l+146,"g");st2(l+147,"h");
st2(l+130,"a");st2(l+131,"b");st2(l+132,"c");st2(l+133,"d");st2(l+134,"e");st2(l+135,"f");st2(l+136,"g");st2(l+137,"h");
i=0;}
else{
st2(l+140,"h");st2(l+141,"g");st2(l+142,"f");st2(l+143,"e");st2(l+144,"d");st2(l+145,"c");st2(l+146,"b");st2(l+147,"a");
st2(l+130,"h");st2(l+131,"g");st2(l+132,"f");st2(l+133,"e");st2(l+134,"d");st2(l+135,"c");st2(l+136,"b");st2(l+137,"a");
i=9;}
for (j=0; j<8; j++){
st2(l+100+j,Math.abs(i-(8-j)));
st2(l+110+j,Math.abs(i-(8-j)));}}
var fa = "";
var fe = "";
var dc = "#FFFAF0";
function koord(idxbrd, iid) {
var k = "abcdefgh";
document.write("
");
for (i = 0; i < 8; i++) {
wfc(dc, (idxbrd * 100) + iid + i, fa + k.charAt(i) + fe); }
document.write("
"); }
var x="x";
var goback=-1;
var goahead=-2;
var idx=0;
var bidx=0;
var lastidx=new Array(0, 0);
var lastcolor="#000000";
var movebgcol="#F8E1B8";
var movecol="#071E47";
var bgcolor="#FAF8F1";
var maxvar=0;
var engl=2;
var lang=new Array("Ş","V","K","F","A","");
var nbgames = 1;
var diagram=self;
var timer=null;
var dummy2=0;
var dummy3=1;
zg=new Array(
"8/8/8/4k3/8/8/8/4K2Q 1 x","6318","2835","6051","3528","5144","2829","1819","2930","1920","3039","2022","3947","4445","4739","2238"
);
br=new Array(
new Array(
x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x,x
)
);
//-->
.:Satranç Dünyası: Oyun, Ders, Program ve Turnuva Haberleri:.
Şimdi
şaha karşı şah ve vezir oyun sorununu inceleyelim: Vezir, kale ve filin kuvvetini taşıdığından bu
mat en kolayı olup on hamleden önce yapılabilir. Aşağıdaki örneği alalım: Önce veziri
oynayarak siyah şahın hareket kabiliyetini mümkün olduğu kadar azaltalım; 1.Vc6Şd42.Şd2Bu
suretle şahın gidecek yalnız bir karesi kalmış olur. 2...Şe53.Şe3Şf54.Vd6Şg5eğer
siyah Şg4 oynarsa Vg6+ 5.Ve6Şh4(5.
... Şh5 6. Şf4 ve bir sonraki hamlede mat) 6.Vg6Şh37.Şf3Şh48.Vg4#Bu
oyun sonunda da kale oyun sonunda olduğu gibi siyah şah tahtanın kenarına kovalanmalıdır. Fakat vezir
kaleden çok daha kuvvetli olduğundan izlenen yol daha kolay ve kısadır. Bu gördüğümüz
üç basit oyun sonunda kural aynıdır. Fakat her birinde şahın yardımına ihtiyaç vardır. Şahın
yardımı olmaksızın mat yapabilmek için en az iki kale gerekir.